autoker

Ez a honlap azért jött létre, hogy segítsen a használtautó vásárlásban, folyamatosan töltünk fel teszteket régebbi kiadású autókról.

Kulcs-Soft ügyviteli szoftverek

Volkswagen Golf IV 1.6 Edition+ teszt

 
Kissé hangos közkedvenc Janika  

A Volkswagen Golfot szerintem nem kell bemutatnom senkinek sem, hisz ez az autó a Bogárral együtt hatalmas elismerést vívott ki a német márkának. Az első változat 1979-ben született meg, azután 1983 augusztusában jött már a nagyon sikeres II-es. Nyolc évet kellett várni a III-asra, amely a 1991-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, és eleinte nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezt 1997-ben követte a IV. generáció, amely a Volkswagen nagy örömére hazánkban igencsak népszerű, még ennyi év után is rengeteg autósnak ez az etalon autó. A tesztünkben szereplő IV-es Golf tehát már fogalom az autósok körében, sőt az ötletes reklámja miatt az Edition+ modell is elég ismert.

Az Edition+ tehát most számunkra is bizonyíthatott, hogy az V-ös érkezéséig mennyire képes helytállni, az egyre növekvő konkurenciával szemben. A versenytársak között például itt van a nagyon megbízható Toyota Corolla, vagy Nissan Almera, de nem szabad elfeledkezni az Év autója választáson egymás után győzedelmeskedő Ford Focusról, Alfa 147-sről, Peugeot 307-ről és a mostani győztes Renault Megane II-ről sem. Ezeken kívül említhetném még a nagyon vonzó ár/érték arányú Fiat Stilot, a megbízható tudású Opel Astrát, vagy akár Honda Civicet. A mérce tehát magas, de egy Golfnak ezekkel is fel kell tudni venni a versenyt, ami többé-kevésbé sikerült is.

Időtálló forma

Érdekes módon a kocsi külseje a csaknem hatéves múlt után sem unalmas, rengeteg embernek még mindig ez a sláger. Az általunk tesztelt Edition+ -hoz ráadásul 16 collos kerekek is járnának, de ezek a téli gumik miatt lecserélődtek. Így csak a hagyományos stílusjegyekben gyönyörködhettem, amely valóban megfelelő látványt nyújt, bár azért van már ennél szebb autó is. A Golf-ban talán sokak számára az a megfogó, hogy a fő vonalvezetés még mindig hasonlít az elődökre, így sosem lehet összetéveszteni egy Golfot egy másik márka autójával. Sőt még a Volkswagenek között sincs pont ilyen, hiszen a Bora is másabb külsőt kapott, a Passat meg teljesen eltér ettől. A kocsi talán előröl a legszebb, és hátulról a legcsúnyább, de az ismerősi körömben vannak, akik ezt pont fordítva gondolják, sőt egyesek még most is el vannak tőle ájulva.

Kék fény

Ilyen ismerőseimtől, amikor azt kérdezem, hogy miért pont Golfot vennél, akkor mindig azt vágják rá, hogy szép a műszerfal világítás, amitől egyből mosolygós leszek. Az ugyanis kissé furcsa, hogy egy IV-es Golfban ez a legmegfogóbb dolog, nem a kidolgozási minősége, vagy éppen a megbízhatósága. Ennek kapcsán jut eszembe, hogy mostanában láttam egy össznépi német felmérést, amiből az derült ki, hogy bizony a németeknél nagyon sokat kell vinni szervizbe a Golfokat, ezért a vásárlók nem is nagyon elégedettek vele. A megbízhatóság terén tehát már kopott a fénye, de a minősége még mindig jónak számít. Ez az összeszerelési- és anyagminőségre egyaránt igaz, bár egy dolog azért zavart a Golfba beszállva. A Volkswagen konszern ugyanis a mostani össznépi gyártás miatt szinte minden autóban ugyanazokat az anyagokat, és kezelőszerveket rakja, tehát ugyanolyan érzés a Golfban ülni, mint egy Skoda Octaviában, vagy egy Seat Toledoban. Egyedül az emlegetett műszerfalvilágítás más, valamint a számlapok is szebbek egy normál autóénál. A műszerfal amúgy semmilyen optikai pluszt nem ad, egyszerű formák és normális anyagok jellemzik. Sajnos a kedvező képben kicsit csúnyácska a gyári autórádió és az idejétmúlt kinézetű fűtés-szellőzés forgókapcsolói sem igazán ide valók, de az ajtókárpitok viszont szépek, és a színvilág is megteszi. A bajuszkapcsolókra sem lehet azt mondani, hogy baromi stílusosak, de a funkciójuknak megfelelnek, és talán jó is, hogy nincsenek agyon bonyolítva. Az ergonómia egyébként tipikusan németes, de ezen nem is csodálkoztam, hisz ez a német autók egyik alapköve.

Szivatós indításgátló

A kezelhetőséggel nem volt gondom, talán csak a kicsit akadósan működő váltókar és a váltó előtt elég bénán elhelyezett számkódos indításgátló keserítette meg az életemet. Ez a szerkezet azon kívül, hogy a váltókar miatt nehezen elérhető, még számtalan negatív emlékkel szolgált, úgyhogy külön említést érdemel. A többi VW-ben tapasztaltaknak megfelelően ebben is minden vezetőoldali ajtónyitás után kódot kellett pityegni, ami az idegeimre ment. Ha valamit benne felejtettem a kocsiban, vagy csak kiszóltam valakinek, akkor is kódot kellett ütni, de egy egyszerű kapunyitás után is. Ráadásul az utasoldali ajtóra is érzékeny volt, így a gyönyör többszörösére nőtt. Ezek után már a saját autómban is kényszeredetten kódot ütnék minden ajtózárás után, persze lehet, hogy bennem van a hiba. Az impotrőt mindenesetre esküszik rá, állítólag komoly díjat is nyer ez a rendszer. Én mindenesetre elhiszem, hogy a tolvajok sem szeretik, nem csak én.

Ezek után már az is feltűnt, hogy ez a számlapos rész milyen fontos rakodóhelyet vesz el, ezért kerestem a többi tárolórekeszt. Nos van egy a rádió felett, ami be is vált, de a kesztyűtartó már csak átlagos, az ajtózseb szintén. A pohártartó sem valami fényes, így ilyen téren nem sikerült kielégítenie a Golfnak. A férőhellyel már valamivel jobban jártam, ugyanis a vezetőülést minden irányban lehet állítani, plusz a kormány is két síkban, elég tág határok között mozog. A tökéletes vezetési pozíció ezért hamar beállításra került, a szépséghiba csak az, hogy ilyenkor már mögöttem a lábtér nem túl sok. Na azért még megfelel, ráadásul a fejnél, és a vállnál is elegendő a hely. Négy ember ezért kényelmesen el tud férni, az amúgy kicsit keményebb tömésű üléseken, ötnek viszont már szűkös a hely. A csomagtartó szempontjából is négy fő az igazi választás, ugyanis a 330 literes csomagtér csak átlagosnak nevezhető. A helyzeten javít, hogy nagyon jól pakolható, mivel szinte csak síklapok határolják, ráadásul az ülések előredöntésével tovább növelhető.

Edition+

A tesztautónk legnagyobb pozitívuma azonban a felszereltsége volt, amely a jobb eladhatóság kedvéért jókora árelőnnyel is párosul. Az Edition+ tehát azt jelenti, hogy rengeteg feláras extra szériaként bekerül a kocsiba, így az eredetileg nem túl jól felszerelt Golfból mindjárt egy kedvező választás lett. Lássuk csak, széria a négy légzsák, blokkolásgátló, a légkondicionáló, az elektromos ablakok elől-hátul, az elektromos tükörállítás, az autórádió, a 16 collos kerekek, a központizár és a számkódos indításgátlós riasztó. Magasságában állíthatók az első ülések és a kormány tengelyirányban is irányban mozog, vagyis minden számomra fontos dolog benne van. Az autó ára ehhez képest már normálisnak mondható, főleg a németes minőséget, és a jó értékállóságot belevéve.

Az 1.6-os már elég

A Golf Edition+ tehát álló helyzetben egy jól kidolgozott, jól felszerelt, de bizonyos dolgokban csak átlagos autónak számít, ezért igen kíváncsi voltam, hogy az itthon népszerű 1.6-os mit is tud. Nos a 105 LE-s motort már egy korábbi Seat Toledo teszten megismerhettem, de a Golfban valamivel jobban muzsikált, talán az eltérő váltóáttételezés miatt. A Volkswagen ugyanis szakított a korábbi Golf hagyománnyal, hogy a fokozatok nagyon hosszúak, helyette inkább a ruganyosság került az előtérbe. Ez elég is volt arra, hogy a kocsi gyári adatok szerint 10,8 másodperc alatt gyorsuljon százra, és 192 km/h a végsebessége, amelyeket érzésem szerint tud is. A motor alul nagyon ruganyos, ami a mindennapi használhatóságán sokat javít, valamint így nem is kell mindig pörgetni. Ez többek között azért is hasznos, mert magasabb fordulatokon nagyon megjön a hangja, méghozzá annyira, hogy az már zavaró. Ötödikben 140-től elkezd hangosodni, 160-tól pedig már csak hangemeléssel lehet beszélgetni, vagyis ilyen téren alaposan alulmúlta elvárásaimat és a konkurenciától is elmarad. Az ötödik fokozatra pedig még mindig nem lehet azt mondani, hogy iszonyat rövid, és futóműtől sem jönnek be zavaró hangok, így csak a motor hangszigetelésével lehetnek gondok.

Öreguras lettem

Ezt a dolgot tényleg a legjobban úgy lehet kiküszöbölni, hogy kevésbé pörgetősen közlekedtem a Golffal, alul ugyanis annyira húz, hogy így is lehessen lendületesen vele haladni. Persze nagy sebességnél egy gyors előzéshez már ajánlatos visszaváltani, de ugyanakkor városban szereti az ötödiket. A Golfhoz igazodva észrevettem magamon, hogy a szokásosnál visszafogottabban, kicsit öregurasabban közlekedem, ami azért nem jellemző rám. Ilyenkor azonban az autó tényleg csendes, a futómű nagyon magabiztosan vasalja az úthibákat, és szükség esetén alaposan van benne tartalék. Egy kis gyors kanyargás közben bebizonyította, hogy a sportos stílusra is alkalmas, és a szokásos orrmotoros alulkormányozottságot mutatja. A Golf ezzel együtt nagyon jól uralható, normál módon használva pedig egy kezesbárány. A futóművére tehát egy rossz szavam se lehet, valahogy így voltam a fékkel is. Jól adagolható, ha kell nagyon fog, amúgy meg észrevétlenül teszi a dolgát.

Akadozva

Na de nem minden működik ilyen simán, ugyanis a váltó már nem tett rám jó benyomást. A kar kicsit akadósan nehézkesen járt, az egyes fokozatok között túl nagy utat tett meg. Az is zavart, hogy a magassága folyamatosan változott, ugyanis a hátramenet kapcsolásához le kell nyomni, de a rugó néha normál kapcsoláskor is összenyomódott. Nekem a kuplung is egy cseppet túl könnyűnek tűnt, de ennek többen örülnek, mint ahányan nem, tehát ez nem feltétlenül hiba. Az ideális vezetési pozíció megtalálásakor a kar helye nekem nem tűnt jónak, de ez már tényleg nem zavart annyira, hisz elsősorban a mozgatásával van a baj. A irányítás szempontjából sokkal fontosabb kormány azonban ismét jól vizsgázott, hiszen ez is az első pillanattól kezdve úgy tette a dolgát ahogy vártam. Ebben az is szerepet játszhatott, hogy pont oda tudtam beállítani, ahol nekem kényelmes, valamint a fogása is jó, vagyis csak a rásegítés mértékét és az áttételét kellett szoknom.

A menetteljesítményekre így összességében azt tudom mondani, hogy normál használatra tökéletes, sőt tempósabban is lehet vele menni, csak ekkor megjön a hangja. A Golf nagyon jól fekszi az utat, megbízható a fék és a kormány, így semmi alattomos reakcióra nem kell számítani a vezetőjének. A kocsi határhelyzetekben is megbocsátó, jól uralható, lágyabb stílusban pedig tökéletes kényelmet biztosít. Gond csak a váltásokkal lehet, minden egyéb téren szerintem rengeteg autósnak teljesen kielégíti az igényeit. A fogyasztásra is csak ezt mondhatom, ugyanis a lendületes stílusomban autópályán 160-nal, városban kissé sportosan közlekedve 8,4-es átlag jött ki, amely teljesen megfelel az elvárásaimnak, igazából kevés ennél kevesebbet fogyasztó 1.6-ossal találkoztam. Persze ezt egy visszafogottabb vezetéssel akár 8 liter alá is le lehet vinni, amely már tényleg jónak számít, csak én erre már nem vetemedtem.

A Golf Editon+ ezek fényében már tényleg jó választásnak tűnik, hiszen az idők folyamán kialakult hírneve mellett meggyőző érvek is sorakoznak mellette. Ez egy jól felszerelt, nagyon összerakott autó, amely mindenből legalább átlagosat, vagy annál többet tud. Igazán számomra a motorja volt kicsit kevés, a váltó zavaró, az indításgátló meg idegesítő. Ezeken kívül azonban semmi rossz nem jut az eszembe, a Golf szürke eminenciásként tette a dolgát. Az ára természetesen nem a kategória alsó részéhez tartozik, de a plusz felszerelésekkel már nem is olyan rossz. Ráadásul ez az autó később is jól tartja az árát, és remélhetőleg nem fog sokat meghibásodni. A Golf tehát még mindig versenyképes az alsó középkategóriában, de néhány társa már korszerűbb motorokkal, és nagyobb belső térrel hódít. Egy valami azonban mindig eszembe jut a Golfról, amitől lényegesen vonzóbb lesz. Ez pedig a hozzá kapható 1.9-es PD TDI motorok, amelyből van akár 150 LE-s is. Ezzel kevesen tudnak versenyezni.

Pontszámok

Külső: 8

Belső: 7

Kényelem: 7

Felszereltség: 8

Motor: 7

Fék: 8

Futómű: 9

Kormány: 8

Váltó: 6

Menettulajdonságok: 7

Fogyasztás: 8

Ár/érték: 8

Műszaki adatok

Motor: soros, 4 hengeres, hengerenként 4 szelepes benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1598 ccm3

Max. teljesítmény: 105 LE / 5700 ford./perc

Max. forgatónyomaték: 148 Nm / 4500 ford./perc

Meghajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó

Hossz / szélesség / magasság: 4150 mm / 1735 mm / 1480 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Saját tömeg: 1140 kg

Csomagtartó mérete: 330 /1185 l

Üzemanyagtank mérete: 55 l

Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s

Végsebesség: 192 km/h

Fogyasztás (város/országút): 9,3 / 5,5 l/100 km

Tesztfogyasztás (vegyes): 8,4 l/100 km

Modell ára: 3 736 000 Ft



Saját Honlap Ingyen

NÉHÁNY FRISS WEBOLDAL
(MAI LÁTOGATOTTSÁG SZERINT).

HuPont hirdetési rendszer

1. oyostepperit hogyan válasszunk léptetőmotort

► hogyan válasszuk ki a megfelelő léptetőmotort a cnc projekthez.

oyostepperit.hupont.hu

2. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!

► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.

becsuldmeg.hupont.hu

3. R & F Divat online shop

► Nálunk megtalálod a legszebb ruhákat, a legjobb áron. Az oldalt azért hoztuk létre,hogy a legszebb ruhák és a vásárló hamarabb egymásra találjon.Készletet nem tartunk,a terméket csak konkrét rendelés esetén szerezzük be a részedre.

szabadkashop.hupont.hu

4. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!

► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.

huponthuketto.hupont.hu

5. Jessica Edison

► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.

jessicaedison.hupont.hu

6. Alicante Neked

► Élmények Magyar Nyelvű Idegenvezetéssel

alicante-neked.hupont.hu

7. 4i szolgáltatás

► Könyvelés, Rendezés, Fejlesztés, Jazz

fouritems.hupont.hu

8. Mathew Thomas

► Passionate writer, tech explorer, and lifelong learner. Unraveling the world's mysteries through the power of words.

mathewthomasmt.hupont.hu

9. My Talks

► Explore the diverse and vibrant region of South-East Asia, a tapestry of cultures, languages, and landscapes. From bustling cities and ancient temples to lush rainforests and pristine beaches, discover unique traditions, delicious cuisine.

mytalks.hupont.hu

10. "No Music No Life"

► Egy jó dolog van a zenében: amikor üt, nem érzel fájdalmat. ......... "Bob Marley"

reti.hupont.hu

11. Szalai Belsőgenerál

► Víz- és gáz fűtésrendszerek kiépítése és modosítása, villanyszerelés, meleg burkolás, minden ami az otthon melegéhez kell.

szalaigeneral.hupont.hu

12. Cab services

► cab service for Kashmir

cabservice.hupont.hu

13. eldobhato elektromos cigareta

► olcson egyszerüen elektromos cigareta

feelfbar.hupont.hu

14. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!

► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.

gyoriszilvia.hupont.hu

15. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!

► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.

hananana.hupont.hu

16. Doom

► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.

rpd.hupont.hu

17. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!

► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.

jammermfg.hupont.hu

18. Adósságbehajtás - Tartozás Behajtás - Pénzbehajtás

► Adósságbehajtás cégeknek és magánszemélyeknek. Tartozás behajtás legálisan, pénzbehajtás szakszerüen, peren kívüli egyezségekre törekedve. Ha követeléskezelés szükséges, Forduljon behajtó cégünkhöz!

adossagbehajtas.hupont.hu

19. FEDEZZE FEL INGATLANA ÉRTÉKÉT

► PROFESSIONÁLIS ONLINE INGATLAN ÉRTÉKBECSLÉS:PONTOS PIACI ÉRTÉK MEGÁLLPÍTÁSA AZ ÖN OTTHONÁNAK

facenet.hupont.hu

20. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!

► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.

kekszemu.hupont.hu

Kulcs-Soft ügyviteli szoftverek



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 1
Heti: 2
Havi: 26
Össz.: 23 729

Látogatottság növelés
Oldal: Volkswagen Golf IV 1.6 Edition+ tesztuPont.hu weboldalszerkesztő és honlap?
autoker - © 2008 - 2024 - autoker.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »